Zdrowe przekąski dla dzieci

16. marzec 2017 - 15:29

Jeśli mówimy o przekąskach dla dzieci to nie chodzi nam o chipsy i słodycze. Przekąski tak jak inne dania w ciągu dnia powinny dostarczać dziecku niezbędnych do jego prawidłowego rozwoju składników odżywczych. Najlepszym wyborem są tu warzywa i owoce. Jednak dzieci nie zawsze chętnie je jedzą. Mamy na to sposób – wystarczy podać je w niecodziennym wydaniu, np. warzywa w formie szaszłyków, a owoce udekorowane słodkim serkiem lub masłem orzechowym.


Serek homogenizowany na słodko lub wytrawnie


Na słodko: wystarczy dodać różne rodzaje orzeszków, miód i rodzynki lub świeże owoce sezonowe taki jak truskawki, maliny lub jagody.

Wytrawnie: dodaj szczypiorku, rzodkiewki i natki pietruszki.


Naturalne batoniki


Płatki owsiane zmieszaj z orzechami, pestkami z dyni lub słonecznika oraz suszonymi owocami. Masę połącz niewielką ilością miodu lub syropu klonowego. Upiecz w piekarniku i pokrój na małe części lub od razu uformuj małe batoniki i dopiero wstaw do piekarnika.


Zielone chipsy


Zrobisz je z jarmużu. Wystarczy posypać go przyprawami, skropić delikatnie oliwą i piec w piekarniku przez ok. 20 minut.


Faszerowane jajka


To bardzo popularna potrawa. Jajka można faszerować na różne sposoby. Podstawa to ugotowane na twardo jajka, które dzieli się na połówki, wyjmuje ze środka żółtko i miesza je np. z tuńczykiem, posiekaną papryką i szczypiorkiem. Taką masą nadziewa się połówki jajek. Można dodatkowo udekorować je posiekanym szczypiorkiem.


Hot dog

Marchewki
z dipem orzechowym

Wymieszaj 3 łyżki masła orzechowego, 1 łyżkę miodu oraz kilka kropli oleju sezamowego i sosu sojowego. Marchewkę pokrój w słupki, które maluch będzie mógł zanurzać w dipie i smacznie zajadać.


Frytki z batatów


Bataty pokrój tak samo jak kroisz ziemniaki na frytki. Skrop oliwą z oliwek i posyp odrobiną słodkiej papryki, oregano i czosnku. Piecz w piekarniku ok. 30 minut.


Frytki z cukinii


Cukinię pokrój w słupki, zanurz w rozmąconym jajku i panieruj w parmezanie z otrębami owsianymi. Tak przygotowane frytki włóż do piekarnika i piecz kilkanaście minut.


Minipizza


Placki tortilli posmaruj sosem pomidorowym, dołóż wybrane dodatki, które lubi twój maluch np. szynkę, paprykę, ser. Upiecz w piekarniku.


Lody z jogurtu


Do jogurtu naturalnego dodaj owoce takie jak borówki czy kawałki truskawek, posłódź lekko miodem i włóż w ozdobnych foremkach do zamrażarki.


Chipsy z jabłek


Pokrój jabłka na cienkie plasterki, oprósz cynamonem i wysusz w piekarniku.


Pieczone jabłka


Z całych jabłek usuń tylko gniazda nasienne, które następnie wypełnij pysznymi dodatkami np. masłem orzechowym, wiórkami kokosowymi czy żurawiną suszoną. Tak przygotowane piecz w piekarniku ok. 30 minut.


Domowe hot dogi


Parówki dobrej jakości owiń ciastem francuskim i upiecz w piekarniku.


Najlepszych inspiracji dostrcza: familie.pl

www.familie.pl